اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه اعدام ۱۱ تروریست داعشی در عراق حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد روسیه انگلیس را تهدید کرد | هشدار مسکو: مواضع نظامی انگلیس را هدف قرار می‌دهیم بارزانی: اجازه نمی‌دهیم از اقلیم کردستان به امنیت ایران لطمه بزند تماس تلفنی ۳۰دقیقه ای بایدن و نتانیاهو درباره رفح ترامپ در دادگاه آمریکایی باز هم جریمه شد کارشناسان سازمان ملل: برخی از قربانیان در غزه، شکنجه و زنده دفن شده‌اند جزئیات دیدار رئیس حشدالشعبی با بشار اسد
سرخط خبرها

جنجال‌آفرینی مجدد بولسونارو در برزیل

  • کد خبر: ۲۲۳۲۵۹
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱
جنجال‌آفرینی مجدد بولسونارو در برزیل
رئیس‌جمهور سابق برزیل که بار‌ها در این کشور آشوب به پا کرده است، مجددا خواستار تظاهرات حامیان خود شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ژائیر بولسونارو در بحبوحه رویارویی بین سیستم قضایی این کشور و ایلان ماسک، تاجر آمریکایی و مالک پلتفرم به دلیل اطلاعات نادرست منتشر شده در پلتفرم ایکس درباره برزیل، از هواداران خود خواست تا امروز یکشنبه در کوپاکابانا با بهانه دفاع از آزادی بیان، که به نظر او در معرض تهدید است، تظاهرات کنند.

براساس گزارش القدس العربی، به گفته ناظران، تظاهرات در ساعت ده صبح به وقت برزیل در ساحل معروف ریودوژانیرو، دو ماه پس از اولین تظاهرات سازماندهی شده توسط بولسونارو و حامیانش در ۲۵ فوریه در سائوپائولو، که حدود ۱۸۵۰۰۰ نفر را گرد هم آورد، آغاز می‌شود. 

بولسونارو که از حزب راست افراطی است در یک کلیپ ویدئویی که روز پنجشنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، ادعا کرد: تمام جهان از خطر آزادی بیان ما آگاه هستند. بیایید بدون پوستر یا بنر برای دفاع از دموکراسی و آزادی خود به طور مسالمت آمیز کار کنیم. 

بولسونارو (۶۹ ساله) از زمانی که ایلان ماسک مالک پلتفرم X، در اوایل آوریل به الکساندر دی موراس، قاضی دادگاه عالی برزیل حمله کرد، به بهانه آزادی بیان برای جمع کردن حامیان خود استفاده کرد.

در سال‌های اخیر یک قاضی برزیلی دستور داده است حساب‌های اینفلوئنسر‌ها در جنبش‌های فوق محافظه‌کار برزیل مسدود شود تا از انتشار اطلاعات نادرست جلوگیری به عمل آید.

ماسک که نزدیکی خود به بولسونارو را پنهان نمی‌کند، قاضی را یک دیکتاتور توصیف کرد و خواستار برکناری او شد.

از سوی دیگر، قاضی تحقیقاتی را آغاز کرد و ماسک را به استفاده مجرمانه از پلتفرم X متهم و برای هر حسابی که دوباره فعال می‌شد جریمه اعمال کرد.

پیش از این حامیان بولسونارو که به عنوان شبه نظامیان دیجیتال معرفی می‌شوند، برای دفاع از رئیس‌جمهور سابق برزیل اطلاعات نادرستی را در پلتفرم ایکس منتشر کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->